GlowZona

Od humanistike do hemije ljepote: Razgovor s Dženitom Kadić

Dženita Kadić diplomirala je Komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Sarajevu, ali njena strast prema njezi kože i svijetu kozmetike odvela ju je u potpuno drugom smjeru. Ljubav prema istraživanju i kreiranju kozmetičkih proizvoda inspirisala ju je da prođe kroz niz edukacija iz ove oblasti, a trenutno je studentica internacionalnog instituta gdje će, kako sama kaže, do kraja naredne godine steći titulu diplomiranog kozmetičkog hemičara i kozmetičkog formulatora. Sa spojem humanističkog obrazovanja i nauke o kozmetici, Dženita donosi jedinstvenu perspektivu u svijet ljepote.

Možete li nam ispričati kako ste došli na ideju da osnujete Mak  Skincare, koja je bila „iskra“, motivacija i ključni događaj koji je pokrenuo brend?

Malo ljudi zna da je brandu Mak Skincare prethodilo nešto što se zvalo Le Jardin. Pod tim imenom su nastajale moje prve kozmetičke formulacije koje sam, prvenstveno, kreirala za svoju dušu a onda se njihova upotreba počela širiti preko moje porodice, prijatelja a onda i prvih klijenata. Ta priča je počela prije nekih 15. godina i bila je lokalnog karaktera. Zatim je to stalo jer sam se ja posvetila nekim drugim stvarima i onda, 2021. godine „spaljujem sve brodove“ i posvećujem se isključivo formulisanju kozmetičkih proizvoda, kada nastaje Mak Skincare kao pečat moje decenijske ljubavi i posvećenosti njezi kože i kreiranju dermokozmetičkih proizvoda.

Odakle naziv “Mak Skincare” i da li iza imena stoji neka posebna priča?

Pokretač ove priče jeste ljubav, stoga i sam naziv branda nosi ime po našem sinu Maku – ljubavi, najvećoj od svih! S druge strane, Mak je ime našeg najvećeg pjesnika; Maka Dizdara, a u isto vrijeme je asocijacija prirode, prekrasni crveni cvijet. U tom smislu, pod imenom Mak se spajaju knjiga i priroda, što oslikava i filozofiju našeg branda: spoj prirode i nauke, pristup koji njegujemo!

Brend je “Made in BiH”, koje su prednosti i izazovi proizvodnje u Bosni i Hercegovini?

Upravo tako, proizvoditi pod deklaracijom „Made in BiH” nosi i izazove i prednosti. Izazovi su svakako pronalaženje materijala koji bi odgovarao našim standardima, tu prvenstveno mislim na sirovine i ambalažu. Pogotovo je tako bilo na početku, danas je situacija znatno bolja. S druge strane, prednosti su, rekla bih, opet upravo te! Kada uspiješ da u takvim okolnostima ipak napraviš nešto drugačije, viskokvalitetno i inovativno, onda te to izdvoji i da određenu prednost i prepoznatljivost na tržištu.

Koje su vrijednosti i princi koji su vam bili važni od samog starta i kakav je bio vaš cilj u pogledu kvalitete?

Od samog početka ja sam znala da želim stvoriti brand kozmetike koji će biti visokofunkcionalan u pogledu performansi. Dakle, stvari sam odmah postavila tako da sastojci moraju biti djelotvorni, ispitani i u optimalnim koncentracijama i kombinacijama. To znači da ako imate  proizvod sa niacinamidom koji reklamirate kao proizvod koji djeluje na smanjivanje flekica on mora sadržavati optimalnu ispitanu koncentraciju od 5% niacinamida, ne 2%, ne 3%, jer u tom slučaju on djeluje samo hidratacijski i vi dajete lažnu sliku proizvoda. Ukratko, filozofija našeg branda od starta je bila; kombinacija prirode i nauke, sastojci u optimalnim koncentrcijama koji djeluju. Htjeli smo da brand bude vegan i cruelty free, stoga naši proizvodi ne sadrže proizvode životinjskog porijekla, ali ni sirovine koje koristimo nisu testirane na životinjama! Također smo brand koji ne koristi parabene kao vid prezervacije proizvoda, već konzervanse koji su odobreni kao „prirodni“. S druge strane, važno mi je naglasiti da se nikad nismo bavili zastrašivanjem kao vidom reklamiranja, odnosno, naša filozofija nikada nije bila niti će biti zastrašivanje „neprirodnim“ sastojcima. Stoga što mi njegujemo i naučni pristup, jako je važno naglasiti da stvari nisu crno-bijele i u tom smislu pokušavamo edukovati i naše korisnike. Niti je sve iz prirode dobro niti je sve sintetičko loše, mi biramo da kombinujemo najbolje iz oba svijeta.

Koji su ključni principi i vrijednosti koje vaš brend zastupa kada je riječ o njezi kože?

Transparentnost, funkcionalnost, kvalitet, originalnost. Naš slogan jeste „Ljepota sa stavom“ i ja ga uvijek objašnjavam kao zahtjev da se za sebe, a u ovom slučaju za svoju kožu zahtijeva najbolje, a tu se vraćam prethodnu priču o visokokvalitetnim sastojcima u optimalnim koncentracijama i kombinacijama koje djeluju. To su standardi koje smo postavili u startu i kojim se vodimo.

Na koji način birate proizvode koje razvijate?

Prvi proizvodi su nastali kako se kaže “za moju dušu”, odnosno moje potrebe. Doslovno sam napravila kremu koju sam zamišljala kao najbolju što može biti, skidač šminke, serum… tako su nastale Crème de la Crème, Naked Face, Allure. Pokazalo se, eto, da ti proizvodi nisu bili najbolji samo za mene. Oni su i dan danas naši bestselleri. U jednu ruku, tako i dalje formuliram proizvode. Naravno da pratim potrebe i zahtjeve tržišta, ali uvijek ću ostati romantična u pogledu toga da svaka formulacija koju kreiram nosi ličnu težnju da bude posebna, originalna i magična. S druge strane, volim kreirati proizvode koji su multifunkcionalni i volim dodati taj „anti-aging” ili kako više volim reći; „well-aging“ momenat u skoro svaku formulu.

Postoji li plan da se uvedu novi tipovi proizvoda ili tekstura koje do sada niste radili?

Planova ima za dva života, a život samo jedan! U planu je toliko toga da uopće ne znam odakle krenuti. U tom smislu sam pravi manijak, konstantno sam u razvijanju, istraživanju i isprobavanju novih formula. Naravno, konačna realizacija ide mnogo sporije. Šta će se, na koncu, izdvojiti i smjestiti se na vaše police, vidjet ćemo, ali da, u planu imamo i program za njegu kose, njegu dječje kože, SPF, ali i profesionalnu liniju, što će biti i moje lično zadovoljstvo i izazov.

Kako namjeravate održati kvalitetu i inovativnost dok brend raste, da li će se promijeniti način proizvodnje, povećati kapaciteti, sarađivati s istraživačkim institucijama, laboratorijama?

Kako brend raste, neminovno je da se mijenjaju neke stvari, posebno u pogledu načina proizvodnje itd. Ne znam šta budućnost nosi, ali znam sigurno da kvantitet neće nikad biti ispred kvalitete i inovativnosti. U tom smislu, zaista sam veliki romantik. To je atipična karakteristika poduzetnika, znam, ali ja je ne želim mijenjati! Želja mi je zauvijek, u neku ruku, zadržati status indie branda. Iako su neki od naših proizvoda zastupljeni u našem najvećem drogerijskom lancu, mi smo, prije svega indie brand, a za nas to znači da ćemo prvenstveno uvijek biti odani sebi i filozofiji našeg branda koja podrazumijeva visoki kvalitet, funkcionalnost i originalnost. Spremni smo da rastemo i širimo se sve dok su ovi kriteriji koje smo sami sebi postavili zadovoljeni.

Pogledaj ovu objavu na Instagramu

Kako biste opisali idealan model rasta za Mak Skincare, rapidno širenje ili održiv, postepen rast koji omogućava da se svaki proizvod drži visokih standarda?

Polako ali sigurno, baš kako sam ranije i objasnila. Sve dok su visoki standardi zadovoljeni, brzina rasta je odgovarajuća. Moja prvobitna želja je bila kreirati kozmetiku visokih performansi i nema mi smisla spuštati te standarde čak ako bi to značilo veću i bržu prodaju. Stoga i kažem da sam atipičan poduzetnik i vodim se više onom „cijeli žvot za ideju”. S druge strane, smatram da ako radiš nešto kako treba i svim srcem, ne možeš biti na gubitku.

Gdje vidite Mak Skincare kroz 5 godina, hoće li to biti proširenje asortimana, ulazak na nova tržišta, internacionalna distribucija?

Vidim veliki broj zadovoljnih Makovnjača koje blistaju! Vidim jedan brend kojem se vjeruje i koji se pozicionirao kao kvalitetan i pouzdan. Nove linije proizvoda, još bolje formulacije (imam opsesiju stalnog poboljšanja). Želja nam je ući i na nova tržišta, ali opet, kao sam ranije navela, organski, polagano i ne na uštrb kvalitete. Srbija nas jako voli, Beograđanke posebno imaju “apetit” za Ageless serum i Berry Special kremu, što mi je fenomen da se tako neki proizvodi posebno izdvoje na nekom području. Dakle, imamo svakodnevne upite kada ćemo ući u Srbiju. Premda mi šaljemo poštom i u Srbiju, ipak je to jedan poprilično komplikovan proces koji podrazumijeva visoku poštarinu i druge administracijske začkoljice. Eto, i to je plan u narednim godinama.

Kako balansirate između poslovnih obaveza i privatnog života?

Imam sreću da je i moj muž dio ove priče. Kao umjetnik; slikar i grafički dizajner, on je krivac za vizualni identitet brenda Mak Skincare. Dakle, taj dio je totalno njegov fah koji je preuzeo na sebe i koji radi odlično. S druge strane, budući da smo zajedno u ovom poslu, podijelili smo i privatne i poslovne obaveze pa tako uspijevamo balansirati na obje strane.

Ja sam inače osoba koju zanima mnogo stvari, imam mnogo hobija, hedonista sam, volim druženje, dobru hranu, putovanja, knjige, strane jezike, jogu. Mama sam, supruga … iskreno, teško je sve to izbalansirati sa poslom koji, također, zahtijeva ogromnu posvećenost. Balansiram tako da idem lagano, pokušavam sebi ne stvarati pritisak. Nisam uvijek uspješna u tome, ali trudim se. Zna mi se desiti i burn-out, ali na koncu se svede sve na to da se postave prioriteti i napravi dobra organizacija.

Koji savjet biste dali mladim ženama u Bosni i Hercegovini i na Blakanu koje žele pokrenuti vlastiti biznis u oblasti kozmetike?

Da daju svoj pečat toj priči. Da se ne vode onom „kud svi tu i mali Mujo“. Ne treba nam još jedna linija proizvoda, treba nam TVOJA linija proizvoda. Koliko god se lakše osloniti na poznato i već viđeno, svijetu ne treba još jedan „me too” proizvod. Savjet je da nađeš svoje „zašto!“  – zašto to želiš i zašto to nekom treba. Novac i zarada su važni, ali ti ne smiju biti prvi i osnovni motiv ako želiš stvoriti brand!

Mak Skincare je dokaz da kada se ljubav i znanje spoje, nastaju proizvodi koji traju i koji osvajaju povjerenje, a Dženitina priča nas uči da uspjeh dolazi onda kada hrabro slijedimo svoju strast i damo joj jedinstven pečat. Na kraju, Mak Skincare nije samo kozmetika, već simbol da je moguće graditi velike priče i iz BiH, ako u njih utkamo ljubav, znanje i autentičnost.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
GLOWZONA

Lejla

GlowZona: Tvoj digitalni svijet, online raj za skincare, haircare & bodycare, osmišljen za žene koje žele njegovati svaki kutak sebe.

Facebook
Pinterest
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Reddit